Ruta del Riu Set (Del Cogul al Vilosell)

16 de February del 2017

El Cogul, l'Albagés, Cervià de les Garrigues, l'Albi, el Vilosell
  36 km

0 km > La ruta comença a la cruïlla de la carretera de Castelldans cap a la pista que porta a l'Albagés.

0,5 km > Arribareu a les pintures rupestres. Després de fer la visita, continueu pel mateix camí.

1,8 km > Abans d'una cabana a mà esquerra, trobareu unes roques a mà dreta, a la part de dalt, on hi ha les tombes del Saladar.

5 km > Arribareu a la carretera de Castelldans a l'Albagés, seguint la carretera a mà dreta.

5,4 km > Després d'unes corbes trobareu un camí ample que va cap a l'esquerra, a mà dreta us quedarà el pont del riu Set. Agafeu aquest camí.

13,5 km > Trobareu un caminet a mà esquerra que us portarà al poblat de les Besses i a l'ermita.

13,6 km > Continueu el camí principal; a mà dreta, trobareu un camí que si el seguiu us portarà a una zona amb taules per on passa el riu.

17 km > Continuant el camí principal, vorejareu Cervià (a mà dreta) i arribareu a l'entrada de Cervià. Continueu recte pel carrer d'Anselm Clavé fins al final.

17,5 km > Sortint del poble trobareu a mà dreta un camí enquitranat que porta a la Pobla de Cérvoles. Seguiu aquesta carretera.

18,7 km > Trobareu un camí a mà esquerra, seguiu-lo. A mà esquerra del camí us quedarà el riu Set.

20,2 km > Trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el de la dreta.

22,5 km > Arribareu a una cruïlla de camins: el de l'esquerra és una sortida a la carretera de l'Albi a Cervià. Heu de seguir el camí que va recte.

23,4 km > Sortireu a la carretera de l'Albi a Cervià. Aneu cap a la dreta.

24,8 km > Després del senyal de l'autopista, col·loqueu-vos a mà dreta i deixeu la carretera principal per agafar un tram enquitranat que us portarà dins del poble. A mà esquerra del senyal de l'autopista trobareu un senyal de les pintures rupestres de la vall de la Coma; aquest senyal pretany a una altra ruta, independent de la del riu Set. Seguiu el carrer enquitranat, que us portarà a un pontet dins del poble. Travesseu-lo i al fons veureu l'ermita.

25,4 km > Aneu pel costat esquerre de l'ermita i al fons veureu un camí. Agafeu-lo.

25,8 km > A l'esquerra us quedaran unes naus; continueu pel camí principal cap a la dreta.

26,1 km > Trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el de la dreta.

26,5 km > Trobareu una bifurcació. Agafeu el camí de la dreta.

28,6 km > Trobareu un camí més petit que s'incorpora per la dreta. Per anar al Vilosell heu de continuar recte. Però, si aneu cap a la dreta, a poc més d'un quilòmetre trobareu la cova del Cintet o cova Fosca i la font de la Teula, per on passa el riu Set.

28,8 km > Trobareu una bifurcació del camí. Agafeu el camí de l'esquerra.

31,2 km > Trobareu un camí que va cap a l'esquerra. Continueu cap a la dreta pel camí principal.

31,5 km > Veureu un camí cap a la dreta amb un cartell on hi diu "PV". Heu de continuar pel camí principal.

31,7 km > Seguint el camí arribareu a un revolt pronunciat. Seguiu pel camí que passa pel costat de la Mare de Déu (n'hi ha dos a mà esquerra que no heu d'agafar).

32,25 km > Sortireu a un carrer. Aneu cap a l'esquerra. Aneu seguint el carrer amb fanals a mà esquerra.

32,5 km > Arribareu a la carretera del Vilosell a la Pobla de Cérvoles. Creueu tot el poble i seguiu per la carretera en direcció a la Pobla de Cérvoles.

34 km > Trobareu un camí molt ample a mà esquerra, abans de creuar el pont del riu Set. Deixeu la carretera i agafeu aquest camí.

36,1 km > Arribareu a Sant Miquel de la Tosca. Els termes del Vilosell i la Pobla de Cérvoles estan dividits pel riu Set. Un cop sou a l'ermita, si agafeu un caminet que hi ha al fons (al costat del senyal de la ruta) us portarà fins a la font amb set sortidors.